Většina zahraničních firem má ustanovené ve smlouvě podmínky pro nošení tak zvaného firemního dress codu. Jedná se o jednotné oblečení nebo pouze jeho část, kterou jsou zaměstnanci povinni nosit a tím vlastně prezentují danou firmu. Mnohdy jsou jednotné obleky součástí zaměstnání nezbytně nutné a prezentují konkrétní povolání, sem patří například záchranné složky, lékaři, laboranti a podobné profese. Je pravdou, že zákoník práce tuto povinnost nijak nenařizuje, ale ponechává rozhodnutí na konkrétním zaměstnavateli.
Ten je pak povinen seznámit zaměstnance o povinnosti kdy předepsaný dress code nosit. Samozřejmostí je ale také pracovním oblečením zaměstnance vybavit a sepsat i řádnou smlouvu o předání. Jednotná trička, mikiny, zástěry, čepice a další produkty je lepší zakoupit na jednom místě, kde je zaručená stejná kvalita, barva, velikost a ostatní kritéria. Velkosklady s oblečením poskytují i dostupnější cenové relace a dodání podle výběru v neomezeném množství.
Logo firmy zajistí reklamu
Většina takového oblečení se pak označí výšivkou nebo nějakým jiným způsobem, který určí prakticky majitele. Tím se zviditelní nejen daná firma, ale také je hned patrné, že zaměstnanec je její součástí. To se výborně osvědčí v praxi, například v obchodních domech. Mnohdy hledáme nějaké zboží a hned na pohled je patrné, kdo je zaměstnanec, jelikož všichni mají například jednotné tričko, čepice, vesty atd. Takže vyrazíme za označeným člověkem pro radu. Je to zkrátka takový záchranný majáček v davu nakupujících.
Reklamní trička jako dárek
Běžně se rozdávají různé reklamní předměty od určitých firem nebo společností. Mnohdy je to odměna za nákupy nebo výhra v soutěži, případně přidaný bonus k určité značce produktu. I v tomto případu je lepší zakoupit jednotná trička, kdy je v balení více kusů a opatřit je například potiskem podle dané situace. Leckdy takové tričko dokáže přivést nové zákazníky a tím zvýšit obrat firmy.